انجمن موبدان

- برگ نخست
- درباره ما
- تاریخچه این انجمن
- موبدان بزرگ
- گات‌ها
- خرده اوستا
- سالنمای زرتشتی
- پرسش و پاسخ
- فرستادن پرسش
- پیام‌ها
- رویدادها
- آیین‌های زرتشتی
- دین دبیره
- تاریخ زرتشتیان
- آتشكده‌ها
- زیارتگاه‌ها
- نگارخانه
- واژه نامه
-کتابخانه
- پیك‌های انجمن
- تماس با ما
 
 

 

 
سخن اندیشه برانگیز
 
 

دادار اورمزد را بر توانايی و زور و نیرو و شگفت کاری به یگانگی می‌شناسیم. برای آن بزرگترین (‌خداوند‌) ستایش و نیایش پر از آفرین ما افزون باد. به تن ما و شما و همه فیروزگران همیشه بخشایشگر افزونی کناد – همیشه شادی بیفزاید‌– بلندی و بالندگی اورنگ برافرازد‌– هر اندازه رامش می افزاید‌، افزایندگیش فرخنده باشد‌– بالاترین جای همیشه روشن (‌بهشت‌) همواره بهره شما شما باشد‌– همیشه در این خانه بهدینان فزون خرمی ، رامش و شادی ، تن آسائی و اندیشه راحت و روان شاد و فرخ پایا باشد . از آسمان فراوان ببارد از زمین فراوان بروید و مردم نیکوکار و راد از آن بهره گیرند .( اوستا: همازور دهمان)

 
 
 
 
 

جشن آذرگاننماز به تو اي آتش، اي آفريده نيك مزدا اهورا و اي بزرگترين ايزد.

افروخته باشي در اين خانه، پيوسته افروخته باشي در اين خانه تا ديرزمان. روشن باش در اين خانه، سوزان باش در اين خانه، درخشان باش در اين خانه، فروزان باش در اين خانه تا ديرزمان، تا رستاخيز توانا، تا رستاخيز توانا و نيك.

(آتش‌نيايش)

آذر و سروش و ورهرام ايزداني هستند كه همكار ارديبهشت امشاسپند به شمار مي‌روند. از ميان همه ايزدان، آذر 

سی دی استوارم به دین زرتشتیاستوارم به دین زرتشتی، نام نخستین کار گروه هنر و موسیقی انجمن موبدان تهران است. این کار بر مبنای سروده ای با همین نام از بانو توران شهریاری (بهرامی) است.

 

ساز پایه این اثر پیانو است و سرود به صورت چهار صدایی با ریتم تنظیم شده است. این سرود در استودیو صدابرداری و ضبط دیجیتال گشته و به صورت لوح فشرده (CD) صوتی تهیه شده است.
 

«استوارم به دین زرتشتی» دارای . . .

 

امسال نیز همچون سال‌های گذشته به همت و خیراندیشی موبد دیندار و دینیار مهربان زرتشتی و خانواده گرامی ایشان و با مدیریت و برنامه‌ریزی انجمن موبدان تهران کلاس‌های دین و فرهنگ زرتشتی در شهرهای تهران ، یزد و کرمان همزمان برگزار می‌گردد.

  • مکان برگزاری کلاس‌ها در تهران : دبیرخانه انجمن موبدان تهران واقع در ساختمان سازمان جوانان زرتشتی فروهر

زمان نام نویسی : از تاریخ 18 تا 25 مهرماه، زمان برگزاری کلاس‌ها : روزهای پنج شنبه از ساعت 14:30
آغاز کلاس‌ها : از 25 مهرماه برابر با اورمزد روز آبان ماه...

آتشکده تهران - عکس از خسرو پرخیدههمکیشان ارجمند وگرامی
با درود به غیرت و شرف شما و نیاکان شما که در درازای پرفرازونشیب دین زرتشتی و در همه گرفتاری‌های تاریخی، پا به پای مگ‌بدان (موبدان) و انجمن مغان در پاسداری از کتاب و سنت کوشیده‌اید و این دین و فرهنگ متعالی را که به راستی یکی از پربارترین ادیان اهورایی و اندیشه‌های انسان‌ساز و اشویی‌گستر ایران و جهان است را، پاسداری کرده‌اید.
همانگونه که آگاهی دارید، آتش سپندینه (مقدس) موجود درآتشکده، از آتش نیاکانی باضافه شانزده آتش حرفه‌های گوناگون و با تشریفاتی ویژه فراهم شده و در حکم پرچم دینی و مذهبی ما زرتشتیان می‌باشد، که پس از مدت‌ها نشست و گفتگو، انجمن زرتشتیان تهران،...

بشود كه او براي ياري به سوي ما آيد، از براي آزادي به سوي ما آيد، از براي رامش به سوي ما آيد، از براي آمرزش به سوي ما آيد،، از براي تندرستي به سوي ما آيد، از براي پيروزي به سوي ما آيد، از براي زندگي خوش به سوي ما آيد، از براي اشويي به سوي ما آيد، آن نيرومند هماره پيروز، سزاوار ستايش و نيايش و هرگز فريب نخورنده در همه جهان مادي (يعني) آن مهر دارنده دشت‌هاي فراخ.
(مهرنيايش)

آري، بشود كه مهر ايزد از براي اشويي به سوي ما آيد، اشويي كه همان عشق است و ايزد مهر است كه روز عشق و محبت را به نامش رقم زده است. و اين عشق، مهري است نامحدود، عشق به همه كس و همه چيز، كه در مهريشت و مهر نيايش با عنوان...

 

 
 
 
 
 

دین زرتشتی

جستجو

 
 

 

 
  تمام حقوق مادی و مینوی این تارنگار وابسته به انجمن موبدان تهران بوده
شایسته است كه اگر بخشی را استفاده می‌كنید، نام اين تارنگار را یاد آور شوید
مدیر تارنگار: رامین شهزادی‌ | برنامه نويس: بهرام كوشكی | نام یاری دهندگان
All rights reserved for Council of Tehran Mobeds ©2024
It is necessary to state the title of this site in case of using any parts
Moderator:Ramin Shahzadi | Developer:Bahram Kooshki |Teammate