انجمن موبدان

- برگ نخست
- درباره ما
- تاریخچه این انجمن
- موبدان بزرگ
- گات‌ها
- خرده اوستا
- سالنمای زرتشتی
- پرسش و پاسخ
- فرستادن پرسش
- پیام‌ها
- رویدادها
- آیین‌های زرتشتی
- دین دبیره
- تاریخ زرتشتیان
- آتشكده‌ها
- زیارتگاه‌ها
- نگارخانه
- واژه نامه
-کتابخانه
- پیك‌های انجمن
- تماس با ما
 
 

 

 
سخن اندیشه برانگیز
 
 

دادار اورمزد را بر توانايی و زور و نیرو و شگفت کاری به یگانگی می‌شناسیم. برای آن بزرگترین (‌خداوند‌) ستایش و نیایش پر از آفرین ما افزون باد. به تن ما و شما و همه فیروزگران همیشه بخشایشگر افزونی کناد – همیشه شادی بیفزاید‌– بلندی و بالندگی اورنگ برافرازد‌– هر اندازه رامش می افزاید‌، افزایندگیش فرخنده باشد‌– بالاترین جای همیشه روشن (‌بهشت‌) همواره بهره شما شما باشد‌– همیشه در این خانه بهدینان فزون خرمی ، رامش و شادی ، تن آسائی و اندیشه راحت و روان شاد و فرخ پایا باشد . از آسمان فراوان ببارد از زمین فراوان بروید و مردم نیکوکار و راد از آن بهره گیرند .( اوستا: همازور دهمان)

 
 
 
 
 
گواهی ازداوج ، هدیه انجمن به نوعروسان و تازه دامادانانجمن موبدان برای هدیه به نوعروسان و تازه دامادان زرتشتی، اقدام به چاپ گواهی ازدواج نموده است. این برگه ها از سوی انجمن های زرتشتی هر محل در اختیار موبدان و موبدیاران برپا کننده آیین گواه گیران قرار می گیرد تا به عروس و داماد تازه پیشکش شود.
 
روی برگه گواه مشخصات همسران و گواه ها نگاشته می شود و در پشت برگه نیز متن اندرز گواه گیری به چاپ رسیده است.
 
متن اندرز گواه زرتشتیان و پندهایی پیرامون ازدواج و زناشویی را که برگزفته از این گواهی نامه است در ادامه می خوانید:
 
ای نو عروسان و تازه دامادان، اندرزم را به گوش هوش بشنوید و با ضمیری روشن آن را نیک دریابید. " همواره درزندگی با مهر و محبت زندگی نموده و کوشش نمایید در راستی و پاکی از یکدیگر پیشی جویید" چه بی گمان از زندگانی سرشار از خوشی و خوشبختی برخوردار خواهید شد. کتاب آسمانی گاتها...

برگزاری مجمع عمومی عادی انجمن موبدان تهران - عکس از امرداد در روز دی بمهر و تیرماه 3747 دینی زرتشتی برابر با دوازدهم تیر 1388 خورشیدی با باشندگی تعدادی از موبدان و موبدزادگان در محل دبیرخانه انجمن موبدان و با به حد نصاب رسیدن تعداد باشندگان مجمع عمومی عادی انجمن موبدان تهران نوبت اول تشکیل گردید.

 

پس از انتخاب هیت رییسه...

 

اعتراض انجمن موبدان به نوشتار روزنامه ایران روزنامه ایران در روز 14 اردیهبشت ماه در رویه 3 دربخش « دیگه چه خبر » با عنوان « تبلیغ دین زرتشت توسط شهرداری تهران » دین زرتشتی را دین غیر كتابی خواند.

انجمن موبدان تهران به عنوان تنها نهاد رسمی دینی جامعه زرتشتیان، نامه ای را برای سردبیر این روزنامه ارسال نمود و با بیان اعتراض خود خواستار انتشار این نامه در همان رویه شد و روزنامه ایران نیز در تاریخ 21 اردیبهشت ماه در رویه 5 خود این نامه را به چاپ رساند...
 
 
 

تصویر پروانه این دوره انجمن موبدان تهران

پروانه فعالیت این دوره انجمن موبدان تهران که از تاریخ 11/3/1387 تا 11/3/1390 اعتبار دارد آماده شد.

این در حالی است که 10 ماه از انتخابات این انجمن که در 27 اردیبهشت ماه 1387 برپا بود، می گذرد و امیدواریم در دوره های دیگر همکاری بهتر مسوولان را ببینیم.


بنا بر انتخابات و این پروانه...

 

جشن سده خجسته بادبه تو ای آتش اهورا داده درود و ستایش باد

از آن زمان که هوشنگ شاه پیشدادی در ستیز با ماری سیاه که می تواند نشانه ای از تاریکی و نادانی باشد آتش را کشف نمود، بی گمان انسان به بزرگترین یافته جهان دست یافت و این خود شوندی برای پیشرفت و آسایش گردید. و از آنجا که ایرانیان سرآمد سودرسانی به دیگر مردمان بوده و هستند، گرامیداشت پیدایش آتش در پنجاه شبانه روز به نوروز خویشکاری این مردم گردیده است که در شامگاه روز مهر و بهمن ماه زرتشتی برابر دهم بهمن ماه خورشیدی رسمی، در جهت گستراندن مهر و دوستی و آرامش و صلح در میان تمامی اقوام ایرانی و دیگر ملتهای دنیا، آتشی را که نماد اشا و راستی و عشق اهورایی می یاشد را برفروزند و ...

 
 
 
 
 

دین زرتشتی

جستجو

 
 

 

 
  تمام حقوق مادی و مینوی این تارنگار وابسته به انجمن موبدان تهران بوده
شایسته است كه اگر بخشی را استفاده می‌كنید، نام اين تارنگار را یاد آور شوید
مدیر تارنگار: رامین شهزادی‌ | برنامه نويس: بهرام كوشكی | نام یاری دهندگان
All rights reserved for Council of Tehran Mobeds ©2024
It is necessary to state the title of this site in case of using any parts
Moderator:Ramin Shahzadi | Developer:Bahram Kooshki |Teammate