انجمن موبدان

- برگ نخست
- درباره ما
- تاریخچه این انجمن
- موبدان بزرگ
- گات‌ها
- خرده اوستا
- سالنمای زرتشتی
- پرسش و پاسخ
- فرستادن پرسش
- پیام‌ها
- رویدادها
- آیین‌های زرتشتی
- دین دبیره
- تاریخ زرتشتیان
- آتشكده‌ها
- زیارتگاه‌ها
- نگارخانه
- واژه نامه
-کتابخانه
- پیك‌های انجمن
- تماس با ما
 
 

 

 
سخن اندیشه برانگیز
 
 

هر درمی و دیناری که امروز در این کار نیک و عمل خیر هزینه شده یا می‌شود ، پروردگار و امشاسپندان از گنجی که سود همیشگی آن فراوانی‌، گشایش‌، آبادی‌، نیکی و خوبی است به خیرات کننده باز خواهند داد‌– هرکسی که در یک روز هزار نفر مردم نیکوکار و پاکدل را خوراک دهد ، از این کار ایدون سبکبال و خرم و آسوده خاطر باشد.( اوستا: همازور دهمان)

 
 
 
 
 

پروانه فعالیت گردش تازه انجمن موبدانپروانه فعالیت گردش تازه انجمن موبدان تهران از سوی وزارت کشور صادر شد. این پروانه پیرو انتخابات گردش تازه انجمن موبدان تهران در 30 اردیبهشت ماه1390 و گزینش هموندان هیات مدیره و بازرس آن صادر شده است که از تاریخ هفتم خورداد 1390 تا هفتم خورداد 1393دارای اعتبار است.


بنابر واپسین انتخابات انجمن موبدان تهران ...

 

During a magnificient celebration, arranged by the Tehran Anjoman e Mobedan at the Khosravi Community Hall, and on a day that coincided with Jashn e Esfandgan (Rooz Spedarmazd - Mah Spendarmazd, considered to be Mother's / women's day, an occasion meant for paying tributes to the Spiritual aspects of Spenta Armaity), a unique ceremony had been arranged with a view to glorify the position of women within our Society...

انجمن موبدان تهران در جشن باشکوهی، در روز جشن اسفندگان ( روز بزرگداشت مقام مادر و روز زن) آیین منحصر به فردی را برپا کرد.


در این آیین که در تالار خسروی تهران برپا شد، هشت نفر از پانزده نامزد موبدیاری به این عنوان دست یافتند. در آغاز بندهایی از گاتها سروده شد و آنگاه دکتر کتایون مزداپور در مورد پیشینه موبدیاری بانوان سخن گفت. وی با بیان بندی از گاتها گفت: «گاتها، کتاب آسمانی زرتشتیان بر پایه کوشش برای رسیدن به راستی یا یافتن واقعیت و حقیقت زندگی است. عقل تنها ابزار گزینش حقیقت است. 

مجمع همگانی نوبت نخست هموندان انجمن موبدان تهران روز آدینه 25 تیر ماه برگزار شد.


این نشست از ساعت 9 بامداد در دبیرخانه انجمن موبدان در ساختمان سازمان فروهر برای گزینش بازرس و ارایه بیلان های کاری و مالی این انجمن برپا شد.


در این نشست که با باشندگی موبدان، موبدیاران و هموندان انجمن همراه بود، موبد دکتر اردشیر خورشیدیان (سرنشین انجمن موبدان) خویشکاری انجمن موبدان را پاسخگویی به پرسش ها دانست و گفت...

 

بر آن شدیم تا در روز 27 اردیبهشت ماه برابر با زامیاد روز و اردیبهشت ماه که دومین دوره از نمایشگاه رسانه ها و روابط عمومی های جامعه زرتشتی برپا می شود، برای دانش آموزانی که در همایش شرکت کرده بودند، مسابقه ای ساده ترتیب دهیم و به این دلیل جدول هایی ساده به گونه ای که در ادامه می آید تهیه شد و مورد استقبال چشمگیر نوجوانان همکیش قرار گرفت.

انجمن موبدان تهران با سپاس از دانش آموزان شرکت کننده در این هماورد، از میان ...

  

 

 
 
 
 
 

دین زرتشتی

جستجو

 
 

 

 
  تمام حقوق مادی و مینوی این تارنگار وابسته به انجمن موبدان تهران بوده
شایسته است كه اگر بخشی را استفاده می‌كنید، نام اين تارنگار را یاد آور شوید
مدیر تارنگار: رامین شهزادی‌ | برنامه نويس: بهرام كوشكی | نام یاری دهندگان
All rights reserved for Council of Tehran Mobeds ©2024
It is necessary to state the title of this site in case of using any parts
Moderator:Ramin Shahzadi | Developer:Bahram Kooshki |Teammate