انجمن موبدان

- برگ نخست
- درباره ما
- تاریخچه این انجمن
- موبدان بزرگ
- گات‌ها
- خرده اوستا
- سالنمای زرتشتی
- پرسش و پاسخ
- فرستادن پرسش
- پیام‌ها
- رویدادها
- آیین‌های زرتشتی
- دین دبیره
- تاریخ زرتشتیان
- آتشكده‌ها
- زیارتگاه‌ها
- نگارخانه
- واژه نامه
-کتابخانه
- پیك‌های انجمن
- تماس با ما
 
 

 

 
سخن اندیشه برانگیز
 
 

هر درمی و دیناری که امروز در این کار نیک و عمل خیر هزینه شده یا می‌شود ، پروردگار و امشاسپندان از گنجی که سود همیشگی آن فراوانی‌، گشایش‌، آبادی‌، نیکی و خوبی است به خیرات کننده باز خواهند داد‌– هرکسی که در یک روز هزار نفر مردم نیکوکار و پاکدل را خوراک دهد ، از این کار ایدون سبکبال و خرم و آسوده خاطر باشد.( اوستا: همازور دهمان)

 
 
 
 
 

همایش جهانی پژوهشگران آیین زرتشت  در سال 3750 پیامبری اشوزرتشتپیرو برنامه ریزی گروهی از پژوهشگران آیین زرتشتی به سرپرستی موبد دکتر اردشیر بهی، در دیبمهر و مهر روز از خورداد ماه 3750 زرتشتی برابر با (13 و 14 خورداد ماه1391) همایش جهانی «پژوهشگران آیین زرتشت» در ونکور کانادا برپا خواهد شد.

هدف از این همایش فراهم آوردن فرصتی تخصصی و علمی برای هم اندیشی و گفتگو پیرامون اندیشه های ماندگار پیامبرمان اشوزرتشت در سطح جهانی و بین المللی است. به دنبال رای زنی های پیش از برپایی این همایش،...

 

موبد دکتر اردشیر خورشیدیان به نمایندگی از هیات مدیره دوره پیشین انجمن موبدان تهران، در پیامی صدور پروانه گردش جدید انجمن موبدان را به هموندان جدید این انجمن شادباش گفت.

در پاسخ به این نامه، هیات مدیره گردش جدید انجمن موبدان نیز نامه ای در سپاسگزاری از کوشش های موبد دکتر ارشیر خورشیدیان و اعضای هیات مدیره پیشین نگاشته است که ...

 

 

ارستانوم اوروانو یزه میده یا اشه اُنام فروشه یو
به روان همه درگذشتگان پارسا درود باد

روز اورمزد واسفند ماه پرسه همگانی ویژه بزرگداشت شهدای جنگ تازیان علیه ایرانیان است. برروان وفروهر همه این سلحشوران دلاوردرود باد. مرسوم است که در دو پرسه همگانی تیرگان و اسفندگان رییس انجمن موبدان وقت با همکیشان به گفتگو نشیند و نکاتی را که لازم است همه بهدینان به آنها بیشتر توجه داشته باشند را، به بهدینان یاد آورشود. ازاینرو اینجانب دراینجا به چند نکته پایه ای اشاره می کنم. دراین جا ...

نخستين همايش ملي اديان توحيدي روز 21 بهمن ماه با باشندگی شماری از موبدان و بیش از 30 نفر از همکیشان تهرانی، اصفهانی، شیرازی و کرمانی در مکان هتل عباسی اصفهان برپا شد.

در این همایش پس از پيام آيت‌اله مظاهري (رییس حوزه‌ علميه اصفهان)، آقایان مهدوي(دبير نشست ملي اديان توحيدي)، دکتر گلستاني (از رهبران يهوديان ایران)، روبرت بيگلريان (نماينده‌ ارامنه‌ جنوب)، حجت الاسلام ارزاني (رییس دبيرخانه‌ اديان توحيدي) و دکتر ذاکری (استاندار اصفهان) به سخنرانی پرداختند و پس از آن نوبت به خواندن پیام موبد اردشیر خورشیدیان به نمایندگی از انجمن موبدان رسید.
پیش از خواندن پیام، موبديار مهربان پولادي بخش‌هايي از گاتها را با آوای خوش به عنوان نیایش اجرا کرد و در ادامه موبديار بهزاد نيك‌دين (موبدیار مقیم اصفهان) پيام انجمن موبدان را براي باشندگان خواند.
واپسین سخنران برنامه مهندس مهرداد قدردان (کارشناس ارشد فرهنگ و زبان های باستانی ایران و پژوهشگر زرتشتی) بود که پیرامون مشترکات ادیان آسمانی به سخنرانی پرداخت.
در ادامه پیام انجمن موبدان به این همایش را می خوانید...

روز هجدهم دی ماه سومین دور از گفتگوهای دینی مرکز گفتگوی ادیان و تمدن ها با شورای اسقفان سوییس با عنوان «کرامت انسان از دیدگاه ادیان توحیدی» در مکان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر پا بود. در این همایش موبد پدرام سروش پور به نمایندگی از انجمن موبدان تهران به سخنرانی پرداخت.

ادیانی که ماهیت الهی دارند بی‌شک از یک حقیقت واحد سرچشمه می‌گیرند و اگر تفاوتهای وجود دارد بی‌شک ریشه در اختلاف برداشتهای ما از این مفاهیم الهی دارد. از طرفی بر پایه آموزشهای اشوزرتشت، جهان بر پایه هنجار یا قانونی واحد، استوار و در حرکت است. هنجاری که در گاتها به عنوان «اَشا» نام برده شده و...

 
 
 
 
 

دین زرتشتی

جستجو

 
 

 

 
  تمام حقوق مادی و مینوی این تارنگار وابسته به انجمن موبدان تهران بوده
شایسته است كه اگر بخشی را استفاده می‌كنید، نام اين تارنگار را یاد آور شوید
مدیر تارنگار: رامین شهزادی‌ | برنامه نويس: بهرام كوشكی | نام یاری دهندگان
All rights reserved for Council of Tehran Mobeds ©2024
It is necessary to state the title of this site in case of using any parts
Moderator:Ramin Shahzadi | Developer:Bahram Kooshki |Teammate