انجمن موبدان

- برگ نخست
- درباره ما
- تاریخچه این انجمن
- موبدان بزرگ
- گات‌ها
- خرده اوستا
- سالنمای زرتشتی
- پرسش و پاسخ
- فرستادن پرسش
- پیام‌ها
- رویدادها
- آیین‌های زرتشتی
- دین دبیره
- تاریخ زرتشتیان
- آتشكده‌ها
- زیارتگاه‌ها
- نگارخانه
- واژه نامه
-کتابخانه
- پیك‌های انجمن
- تماس با ما
 
 

 

 
سخن اندیشه برانگیز
 
 

دادار اورمزد را بر توانايی و زور و نیرو و شگفت کاری به یگانگی می‌شناسیم. برای آن بزرگترین (‌خداوند‌) ستایش و نیایش پر از آفرین ما افزون باد. به تن ما و شما و همه فیروزگران همیشه بخشایشگر افزونی کناد – همیشه شادی بیفزاید‌– بلندی و بالندگی اورنگ برافرازد‌– هر اندازه رامش می افزاید‌، افزایندگیش فرخنده باشد‌– بالاترین جای همیشه روشن (‌بهشت‌) همواره بهره شما شما باشد‌– همیشه در این خانه بهدینان فزون خرمی ، رامش و شادی ، تن آسائی و اندیشه راحت و روان شاد و فرخ پایا باشد . از آسمان فراوان ببارد از زمین فراوان بروید و مردم نیکوکار و راد از آن بهره گیرند .( اوستا: همازور دهمان)

 
 
 
 
 

 با خبر شدیم روانشاد اِرواد(موبد) اسپندیار رستم داداچانجی(۲۰۲۱-۱۹۴۰) که از موبدان خوشنام پارسی و یکی از داناترین متخصصان اجرای آیین‌های زرتشتی و مدرس کلاسهای آموزش آیینهای زرتشتی در مدرسه آتورنان بمبئی بود چشم از این جهان فروبسته و به سرای مینو شتافته اند.

انجمن موبدان تهران به دنبال درگذشت موبد اسپندیار داداچانجی، پیام آرامش بادی را به دو زبان پارسی و انگلیسی نگاشته و برای خانواده موبد داداچانجی ارسال نموده است است که در ادامه آمده است:

 

خانواده گرامی شادروان موبد صاحب اروارد اسپندیار داداچانجی

احتراما درگذشت موبد بزرگ جامعه زرتشتیان هند را خدمت شما و تمام موبدان زرتشتی و نیز تمام بهدینان در سراسر جهان آرامش با گفته و آرمان داریم که روان آن روانشاد در گروثمان جای داشته باشد.

باشد که با پیروی از دستورات اشوزرتشت و با داشتن الگوهای ارزشمندی چون موبد صاحب اروارد اسپندیار داداچانجی، بتوانیم از جمله کسانی باشیم که جهان را به سوی آبادانی و آرامش پیش می برند.

انجمن موبدان تهران

موبد دکتر اردشیر خورشیدیان

 

-----------------


In the name of Ahoora-Mazda

Dear family of mobad saheb Ervard Espandyar Dadachanji

Respectly, we condolences passing away of great mobad of Parsis to you and all zoroastrian's moobads and all Zoroastrians (behdinan) over the world. And hope his soul be in Grothman
To be with obtain the Ashozarthust orders and having grateful model such as mobad saheb Ervard Espandyar Dadachanji, could be of people who take the world to peace and progress

Dr. Ardeshir Khorshidian
The Iranian council of mobadans (Anjoman e Mobadan e Iran)

 

------------

 

------------

 
 
 
 
 

دین زرتشتی

جستجو

 
 

 

 
  تمام حقوق مادی و مینوی این تارنگار وابسته به انجمن موبدان تهران بوده
شایسته است كه اگر بخشی را استفاده می‌كنید، نام اين تارنگار را یاد آور شوید
مدیر تارنگار: رامین شهزادی‌ | برنامه نويس: بهرام كوشكی | نام یاری دهندگان
All rights reserved for Council of Tehran Mobeds ©2024
It is necessary to state the title of this site in case of using any parts
Moderator:Ramin Shahzadi | Developer:Bahram Kooshki |Teammate